Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Stanowisko/referat załatwiający sprawę
Stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
Wymagane dokumenty
- podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie może dopełnić obowiązku meldunkowego w trybie czynności materialno-technicznej (czyli bez konieczności prowadzenia postępowania administracyjnego),
- wypełniony i podpisany formularz meldunkowy,
- do wglądu - w przypadku posiadania tytułu prawnego do lokalu (nieruchomości) - tytuł prawny do lokalu (nieruchomości), w którym (w której) zameldowanie ma nastąpić, a kserokopię tego tytułu prawnego należy dołączyć do podania.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Będków
pok. nr 6
tel. 44 725 70 14
w godz. 7.30 - 15.30
Opłaty
Decyzja podlega opłacie skarbowej w wysokości 10,-zł
17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika - od każdego stosunku pełnomocnictwa
Składający wniosek lub dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Wpłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie UG Będków lub na rachunek tut. organu podatkowego- nr konta 82 89850004 0070 0700 1007 0001
Termin i sposób załatwienia
Po złożeniu podania przeprowadza się postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, oględzin w lokalu, itp.
Termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej - wynosi do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu)
Podstawa prawna
ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze zm.), w tym. art. 31 ust. 1 ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity : Dz.U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Łódzkiego , w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się za pośrednictwem Wójta Gminy Będków.
Inne informacje
Przy zameldowaniu należy przedstawić dokument stwierdzający tożsamość, wypełniony formularz meldunkowy (zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego) podpisany przez osobę (osoby) posiadającą (e) tytuł prawny do lokalu, do wglądu oryginał tytułu prawnego do lokalu, którego kserokopię należy dołączyć do podania.
zameld st. 13.pdf
Wyświetlony: 797
Dodany 09.04.2013 13:15:55 przez Wiesław Szulc
Autor dokumentu Wiesław Szulc
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 09.04.2013 13:15:55 przez
Historia zmian [0]
Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Stanowisko/referat załatwiający sprawę
Stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
Wymagane dokumenty
Każdy, kto przebywa w Polsce, zobowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego. Mogą się jednak zdarzyć pewne sytuacje, w których zameldowanie nie będzie możliwe w zwykłym trybie tj. "przy okienku w urzędzie", np. gdy nie masz możliwości, aby właściciel mieszkania lub domu, w którym mieszkasz potwierdził swoim podpisem na Twoim formularzu meldunkowym Twój pobyt pod danym adresem (UWAGA: właściciel wyłącznie potwierdza fakt pobytu osoby pod danym adresem, nigdy nie wyraża zgody na zameldowanie).
Jeżeli odmówiono Ci zameldowania w zwykłym trybie, możesz wystąpić do urzędu z wnioskiem o zameldowanie. Na tej podstawie urząd przeprowadzi postępowanie wyjaśniające, które zakończone zostanie wydaniem odpowiedniej decyzji.
We wniosku podaj swoje dane teleadresowe, a także możliwie jak najpełniej opisz, dlaczego nie możesz zameldować się w trybie zwykłym. Napisz od kiedy zamieszkujesz pod danym adresem i jaki charakter ma Twój pobyt - stały czy czasowy. Jeśli nie posiadasz prawa do lokalu lub domu, w którym chcesz się zameldować ale wiesz, kim jest jego właściciel - podaj we wniosku jego dane. Pomoże to szybciej nawiązać kontakt z tą osobą, co może przyspieszyć zakończenie sprawy.
Pamiętaj: zameldowanie potwierdza jedynie Twój pobyt pod danym adresem i nie ma żadnego związku z prawem do lokalu. Przez zameldowanie nie nabywasz też żadnego prawa do przebywania pod danym adresem.
Do wniosku załącz następujące dokumenty:
- wypełniony i podpisany formularz meldunkowy;
- Pamiętaj: dla każdej osoby, która ma zostać zameldowana, musisz załączyć do wniosku oddzielny formularz (również dla dziecka), podpisany przez osobę meldującą się. Rodzic, opiekun prawny albo kurator - podpisuje formularz w imieniu osoby, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej, dzieci do 13 roku życia) lub osoby, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnionej, dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia);
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji;
- pełnomocnictwo - w przypadku, gdy nie możesz osobiście brać udziału w prowadzonym postępowaniu administracyjnym i do reprezentowania siebie wyznaczasz pełnomocnika;
- dowód wniesienia opłaty za pełnomocnictwo.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Będków
pok. nr 6
tel. 44 725 70 14
w godz. poniedziałek, środa, czwartek : 7.30-15.30
wtorek : 7.30-17.00
piątek : 7.30-14.00
Opłaty
Decyzja podlega opłacie skarbowej w wysokości 10,-zł
Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy będzie reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną - 17 zł. W przypadku, gdy będzie to Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.
Wpłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie UG Będków lub na rachunek tut. organu podatkowego- nr konta 82 89850004 0070 0700 1007 0001
Termin i sposób załatwienia
Po złożeniu podania przeprowadza się postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, oględzin w lokalu, itp.
Termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej - wynosi do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu)
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz.U. z 2017 r.
poz. 657) ;
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst
jednolity: Dz.U. z 2017 r. poz. 1257)
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Łódzkiego , w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się za pośrednictwem Wójta Gminy Będków.
a. Zgłoszenie pobytu stałego.pdf
Wyświetlony: 1607
Dodany 10.05.2018 14:17:26 przez Wiesław Szulc
Autor dokumentu Wiesław Szulc
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 10.05.2018 14:17:26 przez
Historia zmian [1]