Odpis aktu stanu cywilnego.
Wydawanie dokumentów z Systemu Rejestrów Państwowych
(Bazy Usług Stanu Cywilnego)
Wymagane dokumenty
-
wniosek o wydanie odpisów z Systemu Rejestrów Państwowych (Bazy Usług Stanu Cywilnego), zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dot. wskazanej osoby - druk do pobrania w urzędzie.
-
dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) – do wglądu.
-
dowód wpłaty opłaty skarbowej, wniesionej na konto Urzędu Gminy w Będkowie. Wpłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu lub na rachunek tut. organu podatkowego, nr konta 26 8985 0004 0070 0700 1007 0039.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego w Będkowie ul. Parkowa 3
w godz. 7.30 – 15.30
tel. 44 725 70 25
Termin
Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub o wydanie zaświadczenia złożony został do kierownika usc, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego (czyli akt sporządzono w innej miejscowości na terenie RP) - wydanie odpisu aktu następuje po upływie 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Jeśli wniosek złożono w tut. usc, przechowującym księgę stanu cywilnego, wydanie odpisu lub zaświadczenia następuje w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Termin odbioru uzgadniany jest z klientem.
Sposób załatwienia sprawy
-
przyjęcie wniosku,
-
sprawdzenie danych Wnioskodawcy i jego uprawnień do pobrania odpisu aktu bądź zaświadczenia,
-
przeniesienie aktu lub wystąpienie kierownika do konkretnego usc o przeniesienie żądanego aktu do komputerowego Systemu Rejestrów Państwowych (Bazy Usług Stanu Cywilnego),
-
wydanie żądanego dokumentu Wnioskodawcy lub przesłanie go pod wskazany adres.
Opłaty
22,- odpis skrócony
33zł,- odpis zupełny
24zł,- zaświadczenie o braku aktu lub wpisach przy akcie
5zł,- od strony - za potwierdzenie kserokopii za zgodność z oryginałem.
Wpłaty dokonuje się w kasie w kasie urzędu lub na rachunek tut. organu podatkowego, nr konta 82 89850004 0070 0700 1007 0001.
Opłatę wnosi się w dniu złożenia wniosku - podania.
Dowód wpłaty dołącza się do podania pozostającego w usc.
Tryb odwoławczy
Odwołania od decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego lub dokumentu z akt zbiorowych składa się w Urzędzie Stanu Cywilnego w Będkowie w terminie 14 dni od doręczenia decyzji i przekazuje się w celu rozpatrzenia do Wojewody Łódzkiego.
Informacje dodatkowe
Wszelkich informacji dotyczących wydawania dokumentów z Systemu Rejestrów Państwowych (Bazy Usług Stanu Cywilnego) można uzyskać pod numerem telefonu: 44 725 70 25, email – usc.ugbedkow@wp.pl
Odpisy oraz zaświadczenia wydaje się na wniosek osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego oraz na wniosek sądu lub innego organu państwowego.
UWAGA !
Odpisy aktów stanu cywilnego oraz zaświadczenia wydaje się na wniosek osoby, której akt dotyczy, jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym - jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Wniosek składa się do wybranego kierownika usc.
Odpisy podlegające opłacie skarbowej wystawiane są po dołączeniu do wniosku dowodu wpłaty opłaty skarbowej.
Podstawa prawna
-
art.22, art.44-45 Ustawy z dnia 28.11.2014 r.- Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014r. poz.1741 ze zm.).
wniosek_o_wydanie_odpisu.doc
Wyświetlony: 1933
Dodany 30.04.2013 10:29:28 przez Małgorzata Kąs-Zając
Autor dokumentu Małgorzata Kąs-Zając
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 30.04.2013 10:29:28 przez
Historia zmian [2]