Udzielenie i obsługa kredytu długotrminowego na pokrycie deficytu budżetu Gminy Będków oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 1 800 000,00 zł (jeden milion osiemset tysięcy złotych)
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Będków , ul. Parkowa 3, 97-319 Będków, woj. łódzkie, tel. 044 7257010, 7257014, faks 044 7257012.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.ugbedkow.madkom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie deficytu
budżetu Gminy Będków oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w
kwocie 1.800.000,00 zł (jeden milion osiemset tysięcy złotych).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu
długoterminowego na pokrycie deficytu budżetu Gminy Będków oraz spłatę
wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 1.800.000,00 zł.
1.Uruchomienie kredytu przewidujemy w trzech transzach: I transza do
dnia 11 października 2013 r - kwota 200.000,00 zł, II transza do dnia 31
października 2013 r.- kwota 800.000,00 zł, III transza do dnia 20
grudnia 2013 r.- kwota 800.000,00 zł,
2.Planowane terminy spłaty rat kredytów:
Spłata kredytu nastąpi w 18 ratach. Raty płatne w terminach:
lata 2019 -2024 - po 100.000,00 zł na koniec I-go, II-go i III-go
kwartału każdego roku.
3.Oprocentowanie kredytu jest zmienne i liczone jako suma stawki
referencyjnej powiększonej o marżę banku; stawkę referencyjną stanowi:
stopa procentowa obliczona jako średnia arytmetyczna notowań stawek
WIBOR IM z miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie danego okresu
obrachunkowego, za jaki należne odsetki od kredytu są naliczane i
spłacane.
Do wyliczenia odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni
kalendarzowych w roku i poszczególnych miesiącach. Odsetki płatne będą w
okresach miesięcznych ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca).
4.Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny (in blanco) wraz z
deklaracją wekslową.
5.Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminów uruchomienia
transz oraz wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu
dodatkowych kosztów.
6.Zamawiający posiada następujące dokumenty dotyczące jego sytuacji
finansowej:
a) uchwała Składu Orzekającego RIO w Łodzi z dnia 29 sierpnia 2013 r. w
sprawie opinii dot. możliwości spłaty przez Gminę Będków kredytu
długoterminowego zaciąganego na sfinansowanie planowanego deficytu
budżetu 2013 r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań,
b) uchwała nr XXVI)129)12 Rady Gminy w Będkowie z dnia 27 grudnia 2012
r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2013,
c) uchwała nr XXXI)163)13 Rady Gminy w Będkowie z dnia 18 czerwca 2013
r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Będków na
lata 2013 - 2029,
d)uchwała nr XXXI)162)13 Rady Gminy w Będkowie z dnia 18 czerwca 2013 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2013,
e) bilans z wykonania budżetu Gminy wg stanu na 31.12.2012 r.,
f) sprawozdanie Rb-NDS za 2012 r. i I półrocze 2013 r.
g) sprawozdanie Rb-Z za 2012 r. i I półrocze 2013 r.
h) sprawozdanie Rb-N za 2012 r. i I półrocze 2013 r.
Jeżeli w)w dokumenty będą niezbędne do prawidłowego sporządzenia oferty,
Zamawiający na wniosek wykonawcy prześle je niezwłocznie pocztą
elektroniczną na wskazany adres..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2024.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli Wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, udzielili co najmniej jednego
kredytu długoterminowego na rzecz podmiotów z sektora finansów
publicznych w kwocie minimum 1.500.000,00 zł (jeden milion pięćset
tysięcy złotych)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje,
zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw
lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których
dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia
poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub
wykonanych nienależycie
Wykaz i dowody określające, czy usługi te
zostały wykonane lub są wykonywane należycie należy ograniczyć
wyłącznie do usług potwierdzających spełnienie warunku w zakresie wiedzy
i doświadczenia opisanego w rozdz. V. pkt. 4 ppkt 2 siwz;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz ofertowy (wg załącznika nr 1 do siwz),
2) harmonogram spłaty kredytu
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) zmiana terminów uruchomienia transz kredytu w przypadku zmian
terminów wykonania zadań inwestycyjnych lub innej, niż zakładana
realizacji dochodów własnych,
2) możliwość wcześniejszej spłaty kredytu, w przypadku dysponowania
środkami finansowymi przez Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.ugbedkow.madkom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 3.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie
wyjasnienie_tresci_siwz.pdf
Wyświetlony: 3673
Dodany 09.09.2013 09:17:01 przez Jolanta Burczyńska
Autor dokumentu Jolanta Burczyńska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 09.09.2013 09:17:01 przez
Historia zmian [8]