Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Będków
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Będków , ul. Parkowa 3, 97-319 Będków, woj. łódzkie, tel. 044 7257010, 7257014, faks 044 7257012.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.ugbedkow.madkom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Będków.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na odbiorze i
zagospodarowaniu (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów komunalnych na
terenie wszystkich nieruchomości usytuowanych na terenie Gminy Będków,
na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie
odpowiednich poziomów recyklingu , przygotowania do ponownego użycia i
odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych
ulęgających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z
zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i
porządku w gminach ( tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391
z późn. zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego
2012, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego nr XXVI/481/12 z
dnia 21.06.2012 roku w sprawie przyjęcia Planu gospodarki odpadami
województwa łódzkiego 2012 oraz Regulaminu utrzymania czystości i
porządku na terenie Gminy Będków.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
znajduje się w załączniku nr 1 do siwz..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego
postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości
5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach
przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo -
-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze
zm.).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu
składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Maz. Oddział w Będkowie
Nr 82 89850004 0070 0700 1007 0001.
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia
wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał
dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w odrębnej
kopercie przed upływem terminu składania ofert w siedzibie
Zamawiającego 97-319 Będków ul. Parkowa 3, w kancelarii pok. Nr 3 , a
kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy
załączyć do oferty.
7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w
SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2
ustawy Pzp.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za
spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że :
a) są wpisani do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania
odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Będków zgodnie z
wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i
porządku w gminie (Dz. U. z 2012 r., poz. 391), b) są wpisani do
rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i
elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie
elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.), c)
posiadają zezwolenie na transport odpadów objętych przedmiotem
zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z
2013 r. poz. 21).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli wykonawcy wykażą, że dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji
zamówienia, tj.:
1. co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych
odpadów komunalnych ( z pojemników od 120 litrów do 1100 litrów).
2. co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie
zebranych odpadów komunalnych (odpady umieszczone w szczelnych workach
plastikowych,odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i
elektroniczny, odpady niebezpieczne,
3. co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji
kompaktującej
4. bazą magazynowo - transportową, która spełnia wymogi Rozporządzenia
Ministra
Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w
zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
(Dz. U. z 2013 r. poz. 122).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że posiadają
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 150.000,00 zł
(słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje,
zezwolenia lub licencje;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i
urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w
celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania
tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz ofertowy (wg załącznika nr 2 do siwz),
2) projekt umowy, która będzie zawarta z zamawiającym w przypadku wyboru
wykonawcy składającego ofertę - zaakceptowany przez wykonawcę (wg
załącznika nr 9 do siwz),
3) zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez inne podmioty (w przypadku korzystania z ich zasobów do realizacji zamówienia).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ustawy - Prawo zamówień publicznych przewiduje
się możliwość istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy zamówienia,
dotyczących
1) ceny, terminu i sposobu realizacji zamówienia, w przypadku:
a) zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług w
przypadku, gdy
zmiana ta spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania
umowy po
stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub
zmniejszenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą
różnicę
między nowo obowiązującą, a dotychczasową wysokością podatku od towarów i
usług wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości,
b) zmiany przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, wpływających na
zasady,
sposób lub zakres odbierania lub zagospodarowywania odpadów
komunalnych,
w szczególności zmiana poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego
użycia i odzysku frakcji odpadów komunalnych w postaci: papieru,
metali, tworzyw sztucznych i szkła lub sposobu jego obliczania,
c) dokonania zmiany opisu przedmiotu zamówienia stanowiącego załącznik
nr 1 do
niniejszej umowy, nie skutkującej zmianą zakresu przedmiotu zamówienia
ani wysokością wynagrodzenia,
d) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie
przewidzieć,
pomimo zachowania należytej staranności,
e) zmiany części zamówienia powierzonej podwykonawcom, a także
rozszerzenia
zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie wykonawcy;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.ugbedkow.madkom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 3.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie
a._siwz.doc b._szczegolowy_opis_przedmiotu_zamowienia.doc c.formularz_ofertowy.docx d.oswiadczenie_o_spelnianiu_warunkow_udzialu_w_postepowaniu.doc e.wzor_wykazu_urzadzen_i_narzedzi.doc f._oswiadczenie_o_braku_podstaw_do_wykluczenia.doc g._oswiadczenie_grupa_kapitalowa.docx h._liczba_mieszkancow.doc i.mapka_gminy.doc j._projekt_umowy.doc
Wyświetlony: 6171
Dodany 15.05.2013 09:49:54 przez Jolanta Burczyńska
Autor dokumentu Jolanta Burczyńska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 15.05.2013 09:49:54 przez
Historia zmian [12]