Logo BIP

Wersja kontrastowa Pomniejsz Powiększ

Zadaj pytanie Drukuj

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

 

Stanowisko/referat załatwiający sprawę

Stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych

Wymagane dokumenty

Każdy, kto przebywa w Polsce, zobowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego. Mogą się jednak zdarzyć pewne sytuacje, w których zameldowanie nie będzie możliwe w zwykłym trybie tj. "przy okienku w urzędzie", np. gdy nie masz możliwości, aby właściciel mieszkania lub domu, w którym mieszkasz potwierdził swoim podpisem na Twoim formularzu meldunkowym Twój pobyt pod danym adresem (UWAGA: właściciel wyłącznie potwierdza fakt  pobytu osoby pod danym adresem, nigdy  nie  wyraża  zgody na zameldowanie).

Jeżeli odmówiono Ci zameldowania w zwykłym trybie, możesz wystąpić do urzędu  z wnioskiem o zameldowanie. Na tej podstawie urząd przeprowadzi postępowanie wyjaśniające, które zakończone zostanie wydaniem odpowiedniej decyzji.

We wniosku podaj swoje dane teleadresowe, a także możliwie jak najpełniej opisz, dlaczego nie możesz zameldować się w trybie zwykłym. Napisz od kiedy zamieszkujesz pod danym adresem i jaki charakter ma Twój pobyt - stały czy czasowy. Jeśli nie posiadasz prawa do lokalu lub domu, w którym chcesz się zameldować ale wiesz, kim jest jego właściciel - podaj we wniosku jego dane. Pomoże to szybciej nawiązać kontakt z tą osobą, co może przyspieszyć zakończenie sprawy.

Pamiętaj: zameldowanie potwierdza jedynie Twój pobyt pod danym adresem i nie ma żadnego związku z prawem do lokalu. Przez zameldowanie nie nabywasz też żadnego prawa do przebywania pod danym adresem.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • wypełniony i podpisany formularz meldunkowy;
  • Pamiętaj: dla każdej osoby, która ma zostać zameldowana, musisz załączyć do wniosku oddzielny formularz (również dla dziecka), podpisany przez osobę meldującą się. Rodzic, opiekun prawny albo kurator - podpisuje formularz w imieniu osoby, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej, dzieci do 13 roku życia) lub osoby, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnionej, dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia);
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji;
    • pełnomocnictwo - w przypadku, gdy nie możesz osobiście brać udziału w prowadzonym postępowaniu administracyjnym i do reprezentowania siebie wyznaczasz pełnomocnika;
    • dowód wniesienia opłaty za pełnomocnictwo.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Będków
 pok. nr 6
tel. 44 725 70 14
w godz.     poniedziałek, środa, czwartek  : 7.30-15.30

                   wtorek :  7.30-17.00

                   piątek :    7.30-14.00

 

Opłaty

 

Decyzja podlega opłacie skarbowej w wysokości 10,-zł

Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy będzie reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną - 17 zł. W przypadku, gdy będzie to Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.

Wpłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie UG Będków lub na rachunek tut. organu podatkowego- nr konta 82 89850004 0070 0700 1007 0001

Termin i sposób załatwienia

Po złożeniu podania  przeprowadza się postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, oględzin w lokalu, itp.

Termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej - wynosi do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu)

Podstawa prawna

         Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz.U. z 2017 r.

          poz. 657) ;

         Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst

         jednolity: Dz.U. z 2017 r. poz. 1257)

 

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Łódzkiego   , w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie składa się za pośrednictwem Wójta Gminy Będków.

 


a. Zgłoszenie pobytu stałego.pdf

Wyświetlony: 1164

Dodany 10.05.2018 14:17:26 przez Wiesław Szulc

Autor dokumentu Wiesław Szulc

Ważny do: bezterminowo

Modyfikacja: 10.05.2018 14:17:26 przez

Historia zmian [1]

Strona główna

Władze Gminy

Prawo lokalne

Rada Gminy

Gospodarka Nieruchomościami

Tablica ogłoszeń

Deklaracja dostępności

Menu Tematyczne

Menu Podmiotowe

Archiwum_BIP

Archiwum

Najnowsze

10.05.2024 13:35

Uchwały Rady Gminy podjęte na sesji Rady Gminy w dn. 30 kwietnia 2024 roku.

Czytaj dalej...

10.05.2024 13:20

sprawozdanie finansowej Gminy Będków

Czytaj dalej...

10.05.2024 13:02

sprawozdanie finansowej Gminy Będków

Czytaj dalej...

10.05.2024 12:55

sprawozdanie finansowej Urzędu Gminy Będków

Czytaj dalej...

10.05.2024 12:52

sprawozdanie finansowej Urzędu Gminy Będków

Czytaj dalej...

10.05.2024 12:43

sprawozdanie finansowej Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Będkowie

Czytaj dalej...

Redaktorzy

Agnieszka Gieszcz-Hejniak Zadaj pytanie

Tel:

Fax:


Wioletta Hetman Zadaj pytanie

Tel:

Fax:


Sylwia Stonoga Zadaj pytanie

Tel:

Fax:


Patrycja Rozpędek Zadaj pytanie

Tel: +48447257010

Fax:


Aneta Kowara Zadaj pytanie

Tel:

Fax: