Remont budynku świetlicy wiejskiej w Rzeczkowie
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Będków , ul. Parkowa 3, 97-319 Będków, woj. łódzkie, tel. 044 7257010, 7257014, faks 044 7257012.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.ugbedkow.madkom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont budynku świetlicy wiejskiej w Rzeczkowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont budynku świetlicy wiejskiej w Rzeczkowie.
Zakres rzeczowy zamówienia:
1. roboty remontowo-budowlane:
1) wymiana stolarki budowlanej,
2) ułożenie podłóg z płytek,
3) położenie gładzi gipsowych i malowanie,
2. wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania wraz z kotłownią.
3. wykonanie instalacji elektrycznych.
4. zagospodarowanie terenu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w projekcie budowlanym ,
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych , przedmiarach robót ,
które są załącznikami do siwz..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.12.00-2, 45.42.10.00-4, 45.43.10.00-7, 45.44.21.00-8, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego
postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości
5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach
przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz.
275 ze zm.).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu
składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto
Zamawiającego:
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Maz. Oddział w Będkowie
Nr 82 89850004 0070 0700 1007 0001.
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin
wniesienia wadium przyjęty
zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz -
oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w
odrębnej kopercie przed upływem terminu składania ofert w siedzibie
Zamawiającego 97-319 Będków ul. Parkowa 3, w kancelarii pok. Nr 3 , a
kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy
załączyć do oferty.
7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w
SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2
ustawy Pzp.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli Wykonawcy wykażą, że w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób
należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i
prawidłowo ukończyli co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadające swoim
rodzajem zakresowi zamówienia. Za robotę budowlaną odpowiadającą
rodzajem robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia,
zamawiający uzna robotę polegającą na budowie, przebudowie , rozbudowie
lub remoncie budynku o kubaturze co najmniej 1000 m³ i podobnej
złożoności technologicznej tj. odpowiadającej opisowi przedmiotu
zamówienia w niniejszym postępowaniu . Zakres każdej roboty musi
obejmować co najmniej wykonanie instalacji elektrycznej, założenie
stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie podłóg z płytek ceramicznych,
wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania .
Wykonawca winien tak opisać przedstawione w ramach posiadanego
doświadczenia roboty, aby z opisu wynikało wprost, że odpowiadają one
rodzajem robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawcy wykażą, że dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia, tj.
1. samochód ciężarowy samowyładowczy o ładowności minimum 5 t - 1 szt.
2. samochód dostawczy o ładowności minimum 0,9 t - 1 szt.
3. betoniarka - 1 szt.
4. frezarka do betonu - 1 szt.
5.wibrator powierzchniowy elektryczny - 1 szt.
6. spawarka elektryczna - 1 szt.
7. piła do cięcia kostki - 1 szt.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli wykonawcy wykażą, że dysponują
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
1.kierownikiem budowy - osoba ta musi posiadać uprawnienia budowlane do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
lub architektonicznej,
2. kierownikiem robót elektrycznych - osoba ta musi posiadać uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
3. kierownikiem robót instalacyjnych - osoba ta musi posiadać
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie
sieci , instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych i
kanalizacyjnych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że:
1. posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej
100.000,00zł (słownie: sto tysięcy złotych)
2. posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum
150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których
dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia
poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub
wykonanych nienależycie
Wykaz i dowody określające, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
należy ograniczyć wyłącznie do robót budowlanych potwierdzających
spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia opisanego w rozdz.
V. pkt. 3 ppkt 2. siwz; - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i
urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w
celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania
tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków
udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na
zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące
podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. formularz ofertowy (wg załącznika nr 1 do siwz),
2. projekt umowy, która będzie zawarta z zamawiającym w przypadku wyboru
wykonawcy składającego ofertę - zaakceptowany przez wykonawcę (wg załącznika nr 9 do siwz),
3) zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez inne podmioty (w przypadku korzystania z ich zasobów do realizacji zamówienia).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.zmiana przewidzianych terminów przekazania placu budowy, rozpoczęcia
i zakończenia robót z uwagi na:
a) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie
robót budowlanych, pomimo zastosowania najlepszych możliwych rozwiązań
technicznych i technologicznych i dołożenia przez Wykonawcę najwyższej
staranności,
b) klęski żywiołowe
c) wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkującej koniecznością
dokonania poprawek lub uzupełnień,
d) wstrzymania robót budowlanych przez uprawniony organ,
e) konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych.
2) zmiana podwykonawców w zakresie określonym w ofercie lub zmiana osób
wyznaczonych do kierowania robotami budowlanymi, spowodowana działaniem
siły wyższej (siła wyższa - oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą
stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy),
3) zmiana wysokości wynagrodzenia , w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.ugbedkow.madkom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 5..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 3..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie
f._wzor_wykazu_osob.doc
Wyświetlony: 6430
Dodany 07.05.2013 09:26:10 przez Jolanta Burczyńska
Autor dokumentu Jolanta Burczyńska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 07.05.2013 09:26:10 przez
Historia zmian [17]