Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Będków - Zacharz - Nowiny oraz Rosocha
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Będków , ul. Parkowa 3, 97-319 Będków, woj. łódzkie, tel. 044 7257010, 7257014, faks 044 7257012.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.ugbedkow.madkom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Będków-Zacharz-Nowiny oraz Rosocha.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach
Będków-Zacharz-Nowiny oraz Rosocha.
Zakres rzeczowy zamówienia:
1. Zlewnia pompowni PB1 w obrębie drogi wojewódzkiej:
1) kolektor grawitacyjny - 1284,82 m,
2) przyłącza kanalizacyjne - 801,97 m,
3) kolektory tłoczne - 793,00 m,
4) przepompownia ścieków - 1 szt.
2. Zlewnia pompowni PB2 w obrębie drogi wojewódzkiej:
1) kolektor grawitacyjny - 780,94 m,
2) przyłącza kanalizacyjne - 90,80 m,
3) kolektory tłoczne - 356,00 m,
4) przepompownia ścieków - 1 szt.
3. Zlewnia pompowni PB2 w obrębie drogi powiatowej i gminnej:
1) kolektor grawitacyjny - 2672,46 m,
2) przyłącza kanalizacyjne - 770,64 m,
4. Zlewnia pompowni PB3 w obrębie drogi powiatowej i gminnej:
1) kolektor grawitacyjny - 233,43 m,
2) przyłącza kanalizacyjne - 66,63 m,
3) kolektory tłoczne - 273,50 m,
4) przepompownia ścieków - 1 szt.
5. Zlewnia pompowni PB1 Rosocha:
1) kolektor grawitacyjny - 159,80 m,
2) przyłącza kanalizacyjne - 17,50 m,
3) kolektory tłoczne - 113,50 m,
4) przepompownia ścieków - 1 szt.
6. Zlewnia pompowni PB1-S szkoła:
1) kolektor grawitacyjny - 209,60 m,
2) przyłącza kanalizacyjne - 18,20 m,
3) kolektory tłoczne - 133,50 m,
4) przepompownia ścieków - 1 szt.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w projektach
budowlanych , specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
budowlanych , przedmiarach robót , które są załącznikami do siwz..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.40-8, 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego
postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości
80.000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach
przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz.
275 ze zm.).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu
składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto
Zamawiającego:
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Maz. Oddział w Będkowie
Nr 82 89850004 0070 0700 1007 0001.
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin
wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku
Zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz -
oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć
przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego 97-319
Będków ul. Parkowa 3, w kancelarii pok. Nr 3 , a kserokopię dokumentu
poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty.
7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ
spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy
Pzp.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli Wykonawcy wykażą, że w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z
zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli co najmniej 2
roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem zakresowi zamówienia. Za
robotę budowlaną odpowiadającą rodzajem robocie budowlanej
stanowiącej przedmiot zamówienia, zamawiający uzna budowę sieci
kanalizacji sanitarnej o długości kolektora grawitacyjnego co najmniej 5
km każda i wartości co najmniej 3.000.000,00 zł /słownie: trzy miliony
złotych / brutto każda z robót. Zakres każdej roboty
musi obejmować budowę minimum 1 przepompowni ścieków.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli wykonawcy wykażą, że dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji
zamówienia, tj.: koparka - szt. 1, spycharka - szt. 1, ładowarka - szt.
1, równiarka samojezdna - szt. 1, walec statyczny samojezdny - szt. 1,
samochód ciężarowy samowyładowczy o ładowności min. 5 t - szt. 1,
zagęszczarka płytowa - szt. 1, szalunki systemowe - kpl 10, zestaw
odwodnieniowy - kpl 1, żuraw samochodowy - szt. 1, młot pneumatyczny -
szt. 1,
przyczepa dłużycowa do samochodu - szt. 1, maszyna do wierceń poziomych -
szt. 1.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli wykonawcy wykażą, że
dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
1. kierownikiem budowy - osoba ta musi posiadać uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych wymaganymi
przepisami ustawy Prawo budowlane i co najmniej trzyletnie
doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w ww. specjalności.
2. kierownikiem robót drogowych - osoba ta musi posiadać uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie budowy dróg
wymaganymi przepisami ustawy Prawo budowlane i co najmniej trzyletnie
doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w ww. specjalności.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi co
najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wyżej wymienione uprawnienia
lub co najmniej dwie osoby posiadające jedno z wymienionych
uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w
specyfikacji uprawnieniami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że:
1. posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych)
b) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum
2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych) .
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie
niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia,
wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i
urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w
celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania
tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek,
potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu
spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych
podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności
finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą
wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego
zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania
braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz ofertowy (wg załącznika nr 1 do siwz),
2) projekt umowy, która będzie zawarta z zamawiającym w przypadku wyboru
wykonawcy składającego ofertę - zaakceptowany przez wykonawcę (wg załącznika nr 10 do siwz,
3) zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez inne podmioty (w przypadku
korzystania z ich zasobów do realizacji zamówienia - wg załącznika nr 9 do siwz).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.zmiana przewidzianych terminów przekazania placu budowy,
rozpoczęcia
i zakończenia robót z uwagi na:
a) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające
prowadzenie
robót budowlanych, pomimo zastosowania najlepszych możliwych
rozwiązań
technicznych i technologicznych i dołożenia przez Wykonawcę
najwyższej
staranności,
b) klęski żywiołowe,
c) wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkującej
koniecznością
dokonania poprawek lub uzupełnień,
d) wstrzymania robót budowlanych przez uprawniony organ,
e) konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych.
2. zmiana podwykonawców w zakresie określonym w ofercie lub zmiana osób
wyznaczonych do kierowania robotami budowlanymi, spowodowana
działanie siły wyższej (siła wyższa - oznacza wydarzenie
nieprzewidywalne i poza kontrolą
stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy),
3. zmiana wysokości wynagrodzenia , w przypadku ustawowej zmiany stawki
podatku od towarów i usług.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.ugbedkow.madkom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 5..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.03.2013 godzina 10:00, miejsce: Gmina Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 3.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich
2007-2013 w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i
ludności wiejskiej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie
specyfikacja_techniczna.pdf
Wyświetlony: 10895
Dodany 14.02.2013 15:16:07 przez Jolanta Burczyńska
Autor dokumentu Jolanta Burczyńska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 14.02.2013 15:16:07 przez
Historia zmian [26]