Remont świetlic wiejskich w miejscowościach Kalinów, Nowiny i Sługocice
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Będków , ul. Parkowa 3, 97-319 Będków, woj. łódzkie, tel. 044 7257010, 7257014, faks 044 7257012.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.ugbedkow.madkom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont świetlic wiejskich w miejscowościach Kalinów, Nowiny i Sługocice..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakres rzeczowy zamówienia:
1. Świetlica w miejscowości Kalinów:
1) wykonanie nowej więźby dachowej oraz wymiana pokrycia dachowego
i obróbek blacharskich,
2) wykonanie instalacji odgromowej i remont istniejącej instalacji
elektrycznej,
3) wykonanie prac remontowych koniecznych po wykonaniu planowanej
przebudowy.
2. Świetlica w miejscowości Nowiny:
1) rozbiórka pokrycia dachowego z eternitu,
2) wykonanie konstrukcji dachowej wraz z pokryciem,
3) wykonanie robót wykończeniowych wewnętrznych i zewnętrznych
-ocieplenie dachów wełną mineralną, podsufitka z płyt GKFI, obróbki
blacharskie,
4) remont pomieszczeń świetlicy poprzez ułożenie podłóg z płytek
ceramicznych, wymianę okien, malowanie ścian i sufitów,
5) remont instalacji elektrycznej i odgromowej.
3. Świetlica w miejscowości Sługocice:
1) rozbudowa dachu na całym budynku wraz z wymianą pokrycia i
ociepleniem oraz roboty remontowe konieczne do wykonania w związku z
powyższą zmianą konstrukcji,
2) remont pomieszczeń świetlicy poprzez ułożenie podłóg z płytek
ceramicznych, wymianę 2 okien wraz z parapetami oraz drzwi wewnętrznych
3) remont instalacji elektrycznej i odgromowej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w projektach
budowlanych ,
specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych ,
przedmiarach robót , które są załącznikami do siwz..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.10.00-4, 45.31.12.00-2, 45.31.23.11-0, 45.42.10.00-4, 45.43.10.00-7, 45.44.21.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego
postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości
20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach
przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:1) pieniądzu, 2)
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach
ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których
mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r.
Nr 42, poz. 275 ze zm.).3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium
przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy
wnieść przelewem na konto Zamawiającego:Powiatowy Bank Spółdzielczy w
Tomaszowie Maz. Oddział w Będkowie Nr 82 89850004 0070 0700 1007 0001.
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia
wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz -
oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w
odrębnej kopercie przed upływem terminu składania ofert w siedzibie
Zamawiającego 97-319 Będków ul. Parkowa 3, w kancelarii pok. Nr 3 , a
kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy
załączyć do oferty.7.Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób inny
niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art.
24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli Wykonawcy wykażą, że w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, w sposób należyty oraz
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli co
najmniej 2 roboty budowlane
odpowiadające swoim rodzajem zakresowi zamówienia. Za robotę budowlaną
odpowiadającą rodzajem robocie budowlanej stanowiącej przedmiot
zamówienia, zamawiający uzna robotę polegającą na budowie, przebudowie ,
rozbudowie lub remoncie budynku o kubaturze co najmniej 2.500 m³ i
podobnej złożoności technologicznej tj. odpowiadającej opisowi
przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu . Zakres każdej roboty
musi obejmować co najmniej wykonanie konstrukcji i pokrycia
dachowego, wykonanie instalacji elektrycznej i odgromowej, założenie
stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie podłóg z płytek ceramicznych.
Wykonawca winien tak opisać przedstawione w ramach posiadanego
doświadczenia roboty, aby z opisu wynikało wprost, że odpowiadają one
rodzajem robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawcy wykażą, że dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia, tj.:
a)samochód ciężarowy samowyładowczy o ładowności minimum 5 t - 1 szt.
b) samochód ciężarowy skrzyniowy o ładowności minimum 5 t - 1 szt.
c)samochód dostawczy o ładowności minimum 0,9 t - 1 szt.
d) betoniarka - 1 szt.
e) mieszarka do zapraw - 1 szt.
f) spawarka elektryczna - 1 szt.
g) giętarka do prętów - 1 szt.
h) prościarka do prętów - 1 szt.
i) nożyce do prętów - 1 szt.
j) wyciąg jednomasztowy z napędem elektrycznym - 1 szt.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli wykonawcy wykażą, że dysponują osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia tj.: kierownikiem budowy - osoba ta musi posiadać
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej, kierownikiem robót
elektrycznych - osoba ta musi posiadać uprawnienia budowlane do
kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi co
najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wyżej wymienione uprawnienia
lub co najmniej dwie osoby posiadające jedno z wymienionych
uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w
specyfikacji uprawnieniami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli Wykonawcy wykażą, że:
a) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co
najmniej
500.000,00zł (słownie: pięćset tysięcy złotych),b) posiadają
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną
minimum 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i
urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w
celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania
tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków
udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na
zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące
podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz ofertowy, 2) projekt umowy, która będzie zawarta z
zamawiającym w przypadku wyboru wykonawcy składającego ofertę -
zaakceptowany przez wykonawcę 3) zobowiązanie do udostępnienia zasobów
przez inne podmioty (w przypadku korzystania z ich zasobów do realizacji
zamówienia).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1)zmiana przewidzianych terminów przekazania placu budowy,
rozpoczęcia
i zakończenia robót z uwagi na:
a)warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające
prowadzenie
robót budowlanych, pomimo zastosowania najlepszych możliwych rozwiązań
technicznych i technologicznych i dołożenia przez Wykonawcę najwyższej
staranności,
b)klęski żywiołowe,
c)wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkującej
koniecznością
dokonania poprawek lub uzupełnień,
d)wstrzymania robót budowlanych przez uprawniony organ,
e)konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych
2)zmiana podwykonawców w zakresie określonym w ofercie lub zmiana osób
wyznaczonych do kierowania robotami budowlanymi, spowodowana działaniem
siły wyższej (siła wyższa - oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza
kontrolą
stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy),
3)zmiana wysokości wynagrodzenia , w przypadku ustawowej zmiany stawki
podatku od towarów i usług.
3.Wszelkie zmiany umowy muszą mieć formę pisemną pod rygorem
nieważności.
Strona występująca o zmianę umowy zobowiązana jest do udokumentowania
zaistnienia którejkolwiek z w/w przesłanek. Wniosek o zmianę postanowień
zawartej umowy musi być wyrażony na piśmie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.ugbedkow.madkom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 5..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Będków 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 3.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu
Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania Odnowa i
rozwój wsi..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie
l.przedmiar_swietlica_Kalinow.rtf
Wyświetlony: 13011
Dodany 05.04.2013 08:47:42 przez Jolanta Burczyńska
Autor dokumentu Jolanta Burczyńska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 05.04.2013 08:47:42 przez
Historia zmian [33]