Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Będków.
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Będków , ul. Parkowa 3, 97-319 Będków, woj. łódzkie, tel. 044 7257010, 7257014, faks 044 7257012.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.ugbedkow.madkom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących
z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy
Będków.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na
odbiorze i zagospodarowaniu (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów
komunalnych na terenie wszystkich nieruchomości usytuowanych na terenie
Gminy Będków, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający
osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu , przygotowania do
ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy
odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do
składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o
utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tj. Dz. U. z 2013 r. poz.
1399 z późn. zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami województwa
łódzkiego 2012, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego nr
XXVI/481/12 z dnia 21.06.2012 roku w sprawie przyjęcia Planu gospodarki
odpadami województwa łódzkiego 2012 oraz Regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie Gminy Będków.
2.Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi polegającej na
odbiorze, zbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów
komunalnych powstałych na nieruchomościach zamieszkałych, na których
powstają odpady komunalne, na terenie Gminy Będków wraz z
wyposażeniem tych nieruchomości w pojemniki lub pojemniki i worki
przeznaczone do gromadzenia odpadów komunalnych, zgodnie z zasadami
prawa krajowego oraz aktami prawa miejscowego.
3.Szczegółowy zakres i opis usługi będącej przedmiotem zamówienia
zawarty jest w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia będącego
załącznikiem nr 1 do siwz..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.01.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego
postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości
5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach
przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz.
275 ze zm.).
3. Z treści gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe,
nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zamawiającego w terminie
związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do zapłaty zamawiającemu kwoty
wadium określonej w gwarancji , w przypadkach określonych w art. 46
ust. 4a i ust. 5.
4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu
składania ofert.
5. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Maz. Oddział w Będkowie
Nr 82 89850004 0070 0700 1007 0001.
6. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia
wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał
dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w odrębnej
kopercie przed upływem terminu składania ofert w siedzibie
Zamawiającego 97-319 Będków ul. Parkowa 3, w kancelarii pok. Nr 3 , a
kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy
załączyć do oferty.
8. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić
zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po
wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z
wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp .
10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego
wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy,
który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę,
któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Pzp , jeżeli w
wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
zamawiającego.
13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z
odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany
przez wykonawcę, chyba że zamawiający przechowuje wadium na
nieoprocentowanym rachunku bankowym.
14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn
leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o
których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących
do tej samej grupy kapitałowej lub informacji o tym, że nie należy do
grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której
mowa w art. 87ust 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania
oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca,
którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
16. Niewniesienie wadium w terminie spowoduje wykluczenie Wykonawcy
na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za
spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że :
a) są wpisani do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania
odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Będków
zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z
późn. zm.) ,
b) są wpisani do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt
elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony
Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym
sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r.
poz.1155 z późn. zm.),
c) posiadają zezwolenie na transport odpadów objętych przedmiotem
zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z
2013 r. poz. 21 z późn.zm.)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli wykonawcy wykażą, że dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji
zamówienia, tj.:
1)co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych
odpadów komunalnych ( z pojemników od 120 litrów do 1100 litrów),
2) co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie
zebranych odpadów komunalnych (odpady umieszczone w szczelnych workach
plastikowych, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i
elektroniczny, odpady niebezpieczne
3) co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji
kompaktującej,
4) bazą magazynowo - transportową, która spełnia wymogi Rozporządzenia
Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych
wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli Wykonawcy wykażą, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 150.000,00 zł (słownie: sto
pięćdziesiąt tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje,
zezwolenia lub licencje;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i
urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w
celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania
tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz ofertowy (wg załącznika nr 2 do siwz),
2) zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez inne podmioty (w przypadku korzystania z ich zasobów do realizacji zamówienia).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Czas na realizację zgłoszonej reklamacji - 5
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) termin i sposób realizacji zamówienia, w przypadku:
a) zmiany przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, wpływających na
zasady, sposób lub zakres odbierania lub zagospodarowywania odpadów
komunalnych, w szczególności zmiana poziomów recyklingu, przygotowania
do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów komunalnych w postaci:
papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła lub sposobu jego
obliczania,
b) dokonania zmiany opisu przedmiotu zamówienia stanowiącego załącznik
nr 1 do niniejszej umowy, nie skutkującej zmianą zakresu przedmiotu
zamówienia ani wysokością wynagrodzenia,
c) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie
przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
d) zmiany części zamówienia powierzonej podwykonawcom, a także
rozszerzenia zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w
ofercie wykonawcy;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.ugbedkow.madkom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.11.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 3.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie
a._siwz.doc b._szczegolowy_opis_przedmiotu_zamowienia.doc
Wyświetlony: 5144
Dodany 04.11.2014 08:21:38 przez Jolanta Burczyńska
Autor dokumentu Jolanta Burczyńska
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 04.11.2014 08:21:38 przez
Historia zmian [10]