Logo BIP

Wersja kontrastowa Pomniejsz Powiększ

Zadaj pytanie Drukuj

Zameldowanie cudzoziemców na pobyt stały i czasowy

Zameldowanie cudzoziemców na pobyt stały i czasowy

 

Stanowisko/Referat załatwiający sprawę

Stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych

Wymagane dokumenty

Cudzoziemiec - obywatel innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej , który przebywa w Polsce dłużej niż 3 miesiące, musi się zameldować. Pozostali cudzoziemcy maja obowiązek zameldowania się jeżeli ich pobyt jest dłuższy niż 30 dni.

Jeśli jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA lub Szwajcarii albo członkiem rodziny takiego cudzoziemca - masz 30 dni na zgłoszenie nowego miejsca zamieszkania (licząc od dnia przybycia do tego miejsca). Jeśli jesteś obywatelem innego państwa - masz na zgłoszenie 4 dni).

Jeśli będziesz w Polsce krócej niż 30 dni, nie musisz się meldować.

Pamiętaj, że nie możesz przebywać w Polsce dłużej, niż pozwala Ci na to dokument, który potwierdza prawo pobytu w Polsce.

Wymagane dokumenty:

  • formularz: zgłoszenie zameldowania na pobyt stały lub zgłoszenie zameldowania na pobyt czasowy - pobierz go i wypełnij, a następnie wydrukuj go obustronnie na jednej kartce. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnisz go u nas (adresy znajdziesz poniżej); Formularz musi być potwierdzony czytelnym podpisem wraz z datą jego złożenia przez właściciela lokalu/domu lub osobę, która posiada inne prawo do lokalu (np. najemcę);
  • paszport lub kartę pobytu, a jeśli jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA i Szwajcarii możesz przynieść inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo;
  • kartę pobytu, wizę, zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany, inny dokument potwierdzający, że jesteś członkiem rodziny obywatela Unii Europejskiej;
  • dokument potwierdzający prawo do lokalu - do wglądu (w oryginale). Jeśli jesteś właścicielem przynieś dokument, który to potwierdzi np. wypis (odpis) z księgi wieczystej, akt notarialny. Innym dokumentem może być np. umowa najmu, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu. Jeśli nie jesteś właścicielem i nie posiadasz też innego prawa do mieszkania, w którym chcesz się zameldować - niech osoba, która ma takie prawo podpisze się na formularzu, potwierdzając tym samym Twój pobyt. Dokument potwierdzający prawo do lokalu tej osoby musisz pokazać w urzędzie.

Zameldować możesz się osobiście lub może to zrobić w Twoim imieniu pełnomocnik. Pełnomocnictwo musi być na piśmie , a pełnomocnik powinien mieć ze sobą swój dowód osobisty lub paszport (oprócz wskazanych wyżej dokumentów).

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny - meldują osobę, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 roku życia) lub osobę, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18  roku życia).

 

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Będków
 pok. nr 6
tel. 44 725 70 14
w godz. .   poniedziałek, środa, czwartek  : 7.30-15.30

                     wtorek :  7.30-17.00

                     piątek :    7.30-14.00

 

Opłaty

Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej .

 Wpłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie UG Będków lub na rachunek tut. organu podatkowego- nr konta 82 89850004 0070 0700 1007 0001

 

Termin i sposób załatwienia

Po otrzymaniu Twojego zgłoszenia, zostaniesz od razu zameldowany. Jeśli będzie to zameldowanie na pobyt stały - otrzymasz zaświadczenie. Jeśli meldujesz się na pobyt czasowy i chcesz dostać zaświadczenie, złóż wniosek w tej sprawie.

Podstawa prawna

           Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jedn Dz. U. z 2017 r.  

           Poz. 657 ze zm.) ,

 

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 1852)

 

Tryb odwoławczy

BRAK


a. Zgłoszenie pobytu stałego.pdf
b. Zgłoszenie pobytu czasowego.pdf
c. Pełnomocnictwo.pdf
d. Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców.pdf

Wyświetlony: 1625

Dodany 10.05.2018 14:04:53 przez Wiesław Szulc

Autor dokumentu Wiesław Szulc

Ważny do: bezterminowo

Modyfikacja: 10.05.2018 14:04:53 przez

Historia zmian [3]

Strona główna

Władze Gminy

Prawo lokalne

Rada Gminy

Gospodarka Nieruchomościami

Tablica ogłoszeń

Deklaracja dostępności

Menu Tematyczne

Menu Podmiotowe

Archiwum_BIP

Archiwum

Najnowsze

16.05.2024 08:50

ZP.271.1.2024 - Przebudowa drogi powiatowej nr 1509E na odcinku Łaknarz - Będków

Czytaj dalej...

15.05.2024 14:22

Oświadczenie majątkowe Dyrektor SP ZOZ Gminny Ośrodek Zdrowia

Czytaj dalej...

15.05.2024 14:20

Oświadczenie majątkowe Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego

Czytaj dalej...

15.05.2024 14:19

Oświadczenie majątkowe Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej

Czytaj dalej...

15.05.2024 14:18

Oświadczenie majątkowe Kierownik GOPS

Czytaj dalej...

15.05.2024 14:16

Oświadczenie majątkowe Skarbnik Gminy Będków

Czytaj dalej...

Redaktorzy

Agnieszka Gieszcz-Hejniak Zadaj pytanie

Tel:

Fax:


Wioletta Hetman Zadaj pytanie

Tel:

Fax:


Sylwia Stonoga Zadaj pytanie

Tel:

Fax:


Patrycja Rozpędek Zadaj pytanie

Tel: +48447257010

Fax:


Aneta Kowara Zadaj pytanie

Tel:

Fax: