Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Będków.
                
                 
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Będków , ul. Parkowa 3, 97-319 Będków, woj. łódzkie, tel. 044 7257010, 7257014, faks 044 7257012.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.ugbedkow.madkom.pl
 
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących
z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy
Będków.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na 
odbiorze i zagospodarowaniu (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów 
komunalnych na terenie wszystkich nieruchomości usytuowanych na terenie 
Gminy Będków, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający 
osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu  , przygotowania do 
ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy 
odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do 
składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o 
utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 
1399 z późn. zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami województwa 
łódzkiego 2012, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego nr 
XXVI/481/12 z dnia 21.06.2012 roku w sprawie przyjęcia Planu gospodarki 
odpadami województwa łódzkiego 2012 oraz Regulaminu utrzymania czystości
 i porządku na terenie Gminy Będków.
2.Przedmiot  zamówienia  obejmuje  świadczenie usługi polegającej  na  
odbiorze, zbieraniu,  transporcie  i  zagospodarowaniu  odpadów  
komunalnych  powstałych  na nieruchomościach  zamieszkałych, na  których
  powstają  odpady komunalne, na  terenie Gminy Będków wraz z 
wyposażeniem tych nieruchomości w pojemniki lub pojemniki i worki 
przeznaczone do gromadzenia odpadów komunalnych, zgodnie z zasadami  
prawa  krajowego oraz  aktami prawa miejscowego.						
3.Szczegółowy zakres i opis usługi będącej przedmiotem zamówienia 
zawarty jest w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia  będącego 
załącznikiem nr 1 do siwz..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.01.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego 
postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 
5.000,00  zł (słownie: pięć  tysięcy złotych).
2.  Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach 
przewidzianych w art. 45  ust.  6 ustawy Pzp, tj.:
         1) pieniądzu,
         2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy 
oszczędnościowo -  kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze 
poręczeniem pieniężnym,
         3) gwarancjach bankowych,						
         4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
         5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w 
art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu 
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 
275 ze zm.).
    3. Z treści gwarancji i poręczeń  musi wynikać bezwarunkowe,   
nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zamawiającego w terminie 
związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do zapłaty zamawiającemu kwoty 
wadium określonej w gwarancji , w przypadkach określonych  w art.  46 
ust. 4a i ust. 5.
4.  Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu 
składania ofert.
5.  Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem  na konto Zamawiającego:
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Maz. Oddział w Będkowie
Nr 82 89850004 0070 0700 1007 0001.
6.  W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia 
wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
7.  W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał
 dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w odrębnej 
kopercie przed upływem terminu składania ofert  w siedzibie 
Zamawiającego 97-319 Będków ul. Parkowa 3, w kancelarii pok. Nr 3 ,  a 
kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy 
załączyć do oferty.
8.  W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić 
zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po 
wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z 
wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako 
najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp .
10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, 
zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie 
zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego 
wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
  11.  Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, 
który wycofał ofertę  przed upływem terminu składania ofert.
  12.  Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, 
któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Pzp , jeżeli w 
wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako 
najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez 
zamawiającego.
  13.  Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z
 odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono 
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
 prowizji bankowej za  przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany 
przez wykonawcę, chyba że zamawiający przechowuje wadium na 
nieoprocentowanym rachunku bankowym.
  14.  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w
 odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn 
leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o 
których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących
 do tej samej grupy kapitałowej lub informacji o tym, że nie należy do 
grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której
 mowa w art. 87ust 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania 
oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, 
którego oferta została wybrana:
 a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na 
warunkach określonych w ofercie,					  
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
 przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
16.  Niewniesienie wadium w terminie  spowoduje  wykluczenie  Wykonawcy 
na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności 
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za 
spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że :
a) są wpisani do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania
 odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Będków 
zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu 
czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z
 późn. zm.) ,
b) są wpisani do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt 
elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony
 Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym 
sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. 
poz.1155 z późn. zm.),
c) posiadają zezwolenie na transport odpadów objętych przedmiotem 
zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z
 2013 r. poz. 21 z późn.zm.)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, 
jeżeli wykonawcy wykażą, że dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji 
zamówienia, tj.:
1)co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych 
odpadów komunalnych ( z pojemników od 120 litrów do 1100 litrów),
2) co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie 
zebranych  odpadów komunalnych (odpady umieszczone w szczelnych workach 
plastikowych, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i 
elektroniczny, odpady niebezpieczne  
3) co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji 
kompaktującej,      
4)  bazą magazynowo - transportową, która spełnia wymogi Rozporządzenia 
Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych 
wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli 
nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, 
jeżeli Wykonawcy wykażą, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności
 cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem 
zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 150.000,00 zł (słownie: sto 
pięćdziesiąt tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ 
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W 
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
 o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o 
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do 
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
 nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, 
zezwolenia lub licencje;
 - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i 
urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w
 celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania
 tymi zasobami;
 - opłaconą polisę, a w przypadku jej 
braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od 
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
 z przedmiotem zamówienia.
 
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
 - aktualny odpis z właściwego rejestru 
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, 
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
 wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu 
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
 zamówienia albo składania ofert;
 - aktualne zaświadczenie właściwego 
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z 
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem 
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub 
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione 
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o 
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo 
składania ofert;
 - aktualne zaświadczenie właściwego 
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego 
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z 
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub 
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
 rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości 
wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do 
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie 
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed 
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w 
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 - nie zalega z uiszczaniem podatków, 
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał 
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty 
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji 
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed 
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w 
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej
 grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o 
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy 
do grupy kapitałowej;
 
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz ofertowy (wg załącznika nr 2 do siwz),   			
2) zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez inne podmioty (w przypadku  korzystania z ich zasobów do realizacji zamówienia).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
 - 2 - Czas na realizację zgłoszonej reklamacji - 5
 
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w 
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru 
wykonawcy: 
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) termin i sposób realizacji zamówienia, w przypadku:
a) zmiany przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, wpływających na 
zasady, sposób  lub  zakres odbierania lub zagospodarowywania odpadów 
komunalnych, w szczególności  zmiana poziomów recyklingu, przygotowania 
do ponownego użycia i odzysku frakcji  odpadów komunalnych w postaci: 
papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła lub  sposobu jego 
obliczania, 
b) dokonania zmiany opisu przedmiotu zamówienia stanowiącego załącznik 
nr 1 do niniejszej umowy, nie skutkującej zmianą zakresu przedmiotu 
zamówienia ani wysokością  wynagrodzenia,						
c) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie 
przewidzieć, pomimo  zachowania należytej staranności,
d) zmiany części zamówienia powierzonej podwykonawcom, a także 
rozszerzenia zakresu  podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w 
ofercie wykonawcy;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.ugbedkow.madkom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 5.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.11.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 3.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o 
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z 
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z 
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
 Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie 
całości lub części zamówienia:  nie
  a._siwz.doc b._szczegolowy_opis_przedmiotu_zamowienia.doc c.formularz_ofertowy.docx d.oswiadczenie_o_spelnianiu_warunkow_udzialu_w_postepowaniu.doc e.wzor_wykazu_urzadzen_i_narzedzi.doc g._oswiadczenie_grupa_kapitalowa.docx h._liczba_mieszkancow.doc i._mapka_gminy.doc j._projekt_umowy.doc f._oswiadczenie_o_braku_podstaw_do_wykluczenia.doc k.ogloszenie_o_wyborze_oferty.pdf
                
                
                
                    Wyświetlony:  6647
                    Dodany 04.11.2014 08:21:38 przez Jolanta Burczyńska
                    Autor dokumentu Jolanta Burczyńska
                    Ważny do: bezterminowo
                    Modyfikacja: 04.11.2014 08:21:38 przez  
                    
                    Historia zmian [10]