Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Stanowisko/Referat załatwiający sprawę
Urząd Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz (druk) wniosku oraz:
- dokument tożsamości wnioskodawcy,
- odpis zupełny aktu stanu cywilnego stanowiący podstawę do sprostowania lub uzupełnienia (w przypadku zdarzeń zarejestrowanych poza USC Będków),
- inne dokumenty (zagraniczny odpis aktu stanu cywilnego, licencja na zawarcie małżeństwa, wyciągi z organów ewidencji wraz z urzędowymi tłumaczeniami).
Stroną postępowania (uprawnioną do złożenia wniosku) jest osoba, której akt dotyczy lub wykazująca interes prawny. Istnieje możliwość działania przez pełnomocnika.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego w Będkowie ul. Parkowa 3
w godz. 7.30 – 15.30
tel. 44 725 70 14
Opłaty
Odpis zupełny aktu stanu cywilnego stanowiący podstawę do sprostowania lub uzupełnienia winien być opłacony opłatą skarbową.
Opłaty:
- decyzja 39 zł.,
- pełnomocnictwo 17 zł.,
- podania i załączniki nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłatę wnosi się dopiero po złożeniu wniosku.
Wpłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie UG Będków lub na rachunek tut. organu podatkowego, nr konta 82 89850004 0070 0700 1007 0001
.
Termin i sposób załatwienia
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 1 miesiąca od daty wpływu wniosku. Istnieje możliwość przedłużenia terminu załatwienia sprawy w przypadku postępowania, w którym bierze udział kilka stron lub postępowanie toczy się za pośrednictwem konsula.
Podstawa prawna
- Art. 28, 36 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2011 roku Nr 212, poz. 1264 ze zmianami),- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 1282 ze zmianami).
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Łódzkiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
wniosek_o_sprostowanie_uzupelnienie_tresci_aktu_urodzenia__malzenstwa__zgonu.doc
Wyświetlony: 1242
Dodany 30.04.2013 11:19:16 przez Wiesław Szulc
Autor dokumentu Wiesław Szulc
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 30.04.2013 11:19:16 przez
Historia zmian [0]