Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Będków.
                
                   Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
 Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
 SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
 I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Będków , ul. Parkowa 3, 97-319 Będków, woj. łódzkie, tel. 044 7257010, 7257014, faks 044 7257012.
 - Adres strony internetowej zamawiającego: bip.ugbedkow.madkom.pl
 
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
 SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
 II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
 II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Będków.
 II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
 II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na  odbiorze i zagospodarowaniu (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów  komunalnych na terenie wszystkich nieruchomości usytuowanych na terenie  Gminy Będków, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający  osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu  , przygotowania do  ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy  odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do  składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o  utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tj. Dz. U. z 2013 r. poz.  1399 z późn. zm.), zapisami Planu gospodarki odpadami województwa  łódzkiego 2012, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego nr  XXVI/481/12 z dnia 21.06.2012 roku w sprawie przyjęcia Planu gospodarki  odpadami województwa łódzkiego 2012 oraz Regulaminu utrzymania czystości  i porządku na terenie Gminy Będków. 2.	Przedmiot  zamówienia  obejmuje  świadczenie usługi polegającej  na   odbiorze, zbieraniu,  transporcie  i  zagospodarowaniu  odpadów   komunalnych  powstałych  na nieruchomościach  zamieszkałych, na  których   powstają  odpady komunalne, na  terenie Gminy Będków wraz z  wyposażeniem tych nieruchomości w pojemniki lub pojemniki i worki  przeznaczone do gromadzenia odpadów komunalnych, zgodnie z zasadami   prawa  krajowego oraz  aktami prawa miejscowego. 3.Szczegółowy zakres i opis usługi będącej przedmiotem zamówienia  zawarty jest w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia  będącego  załącznikiem nr 1 do siwz..
 II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.
 II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
 II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
 II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.01.2015.
 SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
 III.1) WADIUM
 Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego  postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść  wadium w wysokości  5.000,00  zł (słownie: pięć  tysięcy złotych). 2.  Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach  przewidzianych w art. 45 ust.  6 ustawy Pzp, tj.:          1) pieniądzu,          2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy  oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze  poręczeniem pieniężnym,          3) gwarancjach bankowych,          4) gwarancjach ubezpieczeniowych,          5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w  art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu  Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz.  275 ze zm.).     3.  Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu  składania ofert.     4.  Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem  na konto  Zamawiającego: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Tomaszowie Maz. Oddział w Będkowie Nr 82 89850004 0070 0700 1007 0001.     5.  W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin  wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku  Zamawiającego.     6.  W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz -  oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w  odrębnej kopercie przed upływem   terminu składania ofert  w siedzibie  Zamawiającego 97-319 Będków ul. Parkowa 3, w kancelarii pok. Nr 3 ,  a  kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy  załączyć do oferty. 7.  Niewniesienie wadium w terminie  spowoduje wykluczenie  Wykonawcy na  podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.
 III.2) ZALICZKI
 III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
 III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności  lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
 Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
 Zamawiający uzna ten warunek za  spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że :a) są wpisani do rejestru  działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od  właścicieli nieruchomości z terenu gminy Będków zgodnie z wymogami  ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w  gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.) , b) są wpisani do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt  elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony  Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym  sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r.  poz.1155 z późn. zm.), c) posiadają zezwolenie na transport odpadów objętych przedmiotem  zamówienia zgodnie  z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.  z 2013 r. poz. 21 z późn.zm.)
 
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
 Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
 Zamawiający uzna warunek za spełniony,  jeżeli  Wykonawcy wykażą, że w okresie  ostatnich trzech lat przed  upływem terminu składania ofert,  a jeżeli okres prowadzenia  działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali lub  wykonują w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 m-cy, minimum jedną  usługę polegającą na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych    z nieruchomości o łącznej masie minimum 500  Mg/rok.
 
III.3.3) Potencjał techniczny
 Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
 Zamawiający uzna warunek za spełniony,  jeżeli wykonawcy wykażą, że dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji  zamówienia, tj. :  1)  co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych  odpadów komunalnych ( z pojemników od 120 litrów do 1100 litrów),  2) co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie  zebranych odpadów komunalnych (odpady umieszczone w szczelnych workach  plastikowych, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i  elektroniczny, odpady niebezpieczne   3) co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji  kompaktującej,       4)bazą magazynowo - transportową, która spełnia wymogi Rozporządzenia  Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych  wymagań w zakresie   odbierania odpadów komunalnych od właścicieli  nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122).
 
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
 Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
 III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
 Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
 Zamawiający uzna warunek za spełniony,  jeżeli Wykonawcy wykażą, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem  zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 150.000,00 zł (słownie: sto  pięćdziesiąt tysięcy złotych)
 
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ  DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W  POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1  USTAWY
 III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,  o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o  spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
 - potwierdzenie posiadania uprawnień do  wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa  nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje,  zezwolenia lub licencje;
 - wykaz wykonanych, a w przypadku  świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw  lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu  składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a  jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,  wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na  rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem  dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
 - określenie dostaw lub usług, których  dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia  poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub  wykonanych nienależycie
Wykaz i dowody określające, czy usługi  te  zostały wykonane lub są wykonywane należycie  należy ograniczyć  wyłącznie do usług potwierdzających spełnienie warunku w zakresie wiedzy  i doświadczenia opisanego w rozdz. V. pkt. 4 ppkt 2 siwz.; - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i  urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w  celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania  tymi zasobami;
 - opłaconą polisę, a w przypadku jej  braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od  odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej  z przedmiotem zamówienia.
 
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
 - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
 - aktualny odpis z właściwego rejestru  lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,  jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu  wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2  ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu  składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie  zamówienia albo składania ofert;
 - aktualne zaświadczenie właściwego  naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z  opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem  zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub  wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione  nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o  dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo  składania ofert;
 - aktualne zaświadczenie właściwego  oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego  Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z  opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub  potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub  rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości  wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3  miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do  udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
 III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
 - nie otwarto jego likwidacji ani nie  ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed  upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w  postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 - nie zalega z uiszczaniem podatków,  opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał  przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty  zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji  właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed  upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w  postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
 - lista podmiotów należących do tej samej  grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o  ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy  do grupy kapitałowej;
 
III.6) INNE DOKUMENTY
 Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
 1) formularz ofertowy (wg załącznika nr 2 do siwz),   			     2) zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez inne podmioty (w     przypadku  korzystania z ich zasobów do realizacji zamówienia), 3) inne dokumenty, o których mowa w siwz, np. pełnomocnictwa
 SEKCJA IV: PROCEDURA
 IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
 IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
 IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
 IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
 IV.3) ZMIANA UMOWY
 przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w  stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru  wykonawcy: 
 Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
 Zgodnie z art. 144 ustawy - Prawo zamówień publicznych  przewiduje    się możliwość istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści  oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy zamówienia,  dotyczących: 1) ceny, terminu i sposobu realizacji zamówienia, w przypadku:  a) zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług w  przypadku, gdy zmiana ta  spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kosztów  wykonania umowy po stronie  Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość  zwiększenia lub zmniejszenia  wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę  stanowiącą różnicę między nowo obowiązującą, a dotychczasową wysokością  podatku od towarów i usług wyłącznie za okres  po wejściu w życie zmiany  jego wysokości, b) zmiany przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, wpływających na  zasady, sposób  lub  zakres odbierania lub zagospodarowywania odpadów  komunalnych, w szczególności  zmiana poziomów recyklingu, przygotowania  do ponownego użycia i odzysku frakcji  odpadów komunalnych w postaci:  papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła lub  sposobu jego  obliczania,  c) dokonania zmiany opisu przedmiotu zamówienia stanowiącego załącznik  nr 1 do umowy, nie skutkującej zmianą zakresu przedmiotu zamówienia ani     wysokością  wynagrodzenia,                d) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie  przewidzieć, pomimo  zachowania należytej staranności, e) zmiany części zamówienia powierzonej podwykonawcom, a także  rozszerzenia zakresu  podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w  ofercie wykonawcy.
 IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
 IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.ugbedkow.madkom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Będków, 97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 5.
 IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Będków,  97-319 Będków ul. Parkowa 3, pokój nr 3.
 IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
 IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o  udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z  budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z  pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o  Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie  całości lub części zamówienia:  nie
 a._siwz.doc b._szczegolowy_opis_przedmiotu_zamowienia.doc c.formularz_ofertowy.docx d.oswiadczenie_o_spelnianiu_warunkow_udzialu_w_postepowaniu.doc e.wykaz_zrealizowanych_uslug.doc f.wzor_wykazu_urzadzen_i_narzedzi.doc g._oswiadczenie_o_braku_podstaw_do_wykluczenia.doc h._oswiadczenie_grupa_kapitalowa.docx i._liczba_mieszkancow.doc j._mapka_gminy.doc k._projekt_umowy.doc
                
                
                
                    Wyświetlony:  6687
                    Dodany 17.10.2014 09:23:38 przez Jolanta Burczyńska
                    Autor dokumentu Jolanta Burczyńska
                    Ważny do: bezterminowo
                    Modyfikacja: 17.10.2014 09:23:38 przez  
                    
                    Historia zmian [11]